mai FOLLOW

K.I.T.A

Daisypath Anniversary tickers

Friday, December 31, 2010

sy rindu...

kinah rindu ayah sgt2..
rindu ayah..
ayah.. kinah rindu..


gundah gulana

perasaan saya sekarang = gundah gulana...
tersangan x sedap ati...
masyaAllah..
aku dh x leh tima klu tahun 2011 membawa kesedihan kpd aku..
mcm2 berlaku sekarang..
mcm2 masalah yg timbul..
YA ALLAH..
kuatkanlah semangatku untuh meneruskan kehidupan ini seperti sedia kala..
semoga perasaan ini membawa kepada kegembiraan kelak..
aku betol2 x kuat tuk terima ujian dariMu..
aku mohon YA ALLAH..
kau selamatkanlah keluarga aku dr sebarang kecelakaan..
kau jauhkanlah keluargaku ini dr sebarang kecelakaan.

mak!!!! nk balik!!!
mcm nk nangis je..
wawawaawawaaa

Tuesday, December 28, 2010

water!!! water!!! water!!

notis dr PBA

arini 28.12...
bagun x awal n x lewat...
sedang2 je.. suam2 kuku.. heh
dlm kul 7.55am..
aku mamai2 p bukak paip air..
siti!!!!!!!!!!! air x dak.. *ngok la kinah*
notis dh kuaq lma.. dia yg p heboh2 kt org..
last2 cik kinah ni yg lupa..
tp mak kta air x dak kul10..
ni pe cer??
adeh.. selamat la smlm dh tahan air bnyak..
bleh la mandi.. haha..
suda wangi..
skang kalut lak..
tkot x dak kedai bukak nk beli gulai kt tok..
adeh.. 1 penanga aku pusing..
kedai yg aku harap x bukak..
da la 1 kedai.. cmni bek amek gulai kt umh ja..
b4 sampai umh singgah dl kedai.. beli acar limau *klu x tau wat2 ja tau*.
tok klu ada acar limau ni.. lalu mknnya...
sonok ja tgk.. sepinggan nasik abis..
dgn kekalutan yg ada..
naaa.. dpt 1.. bulat je..
betis molek aku kna ekzos moto..
anugerah tuk KEKALUTAN melampau..
adeh2.. cmna ni t mesti da parut.*bajet cm x penah ada parut*
hahaha..
jom kita main ZUMA..
:)





Sunday, December 26, 2010

berdebar n sgt2 berdebar

assalamualaikum & slmt sejahtera..

dubdabdubdab

januari.. januari.. januari… bulan 1.. bulan 1… adeh.. sudah mau menjelma suda.. cepatnya taun 2010 berlalu.. taun 2010 yg penuh ngan dugaan dan cabaran yang sukar aku lalui.. Alhamdulillah.. aku lalui gak ngan pahit… Syukur.. semua dpt ditempuhi..

aku jadik cmni sebab ::

1. kwn aku baru ja msok 21.. tp aku dh pon nk masok 22.. wah2.. agak tua disitu.. cmna ni??

2. Bulan depan genaplah setaun ayah aku pergi tinggalkan kami semua.. aku ni agak leh tima kenyataan.. moto yg ayah aku slalu bawak p kelaut dulu, sekarang sepupu aku gna buat p bendang.. bila aku dgr ja bunyi moto yg 10km leh dgr 2 aku cm nk jerit2 kata ayah balik.. tp malangnya aku ni mimpi ja.. ari2 g2.. adeh.. sgt2 rindu.. aku dh x mo rasa kehilangan sum1 yg aku syg..

3. Januari bererti citi suda abis.. wah2… mlasnya nk blik jitra.. adeh la.. awat cepat sgt.. haha * klu dok umh rasa cm nk je balik jitra cpt2*..

Aku berharap taun 2011 lebih baik dr taun ni.. dan jugak membawa kebahagian aku n family.. skang tiba masanya tuk aku fikir ttg family aku yg ramai org pandang rendah.. padang la serendah mna yg nk pandang.. sbb aku mmg agak rendah.. x mo ckp bnyak.. wassalam…

anak mami mamu..

hahah.. aku ni mmg org pure png..
tp aku ni x dak darah kacukan mami2..
bak kata org..
anak melayu tulen.. betoi ka??
sbb x dak pon keturunan mami dlm list keturunan tok nenek aku..
haha..
p memana klu da org tnya dok mana..
bila jawab PENANG..
mesti depa kta anak mami ka??
adeh.. cm ni pasni kna kta org PENAGA la..
tp bila sebut penaga..
da plak org tnya penaga kt mna..
susah la nk cita..
haih2..

tp klu anak mami.. ok gak..
da darah KACUK..
hhahaha.. kacuk 2..

anak mami kembali

p/s : layan anak mami kembali.. tv3.. hehe

Thursday, December 23, 2010

no man no cry....


p/s :: cik paliz.. luv u la.. dont make me cry.... heheh * mangkaq gila ayat.. hehh*

life @ hidop


p/s jom take a risk... p merompak jom.. heheheh :) pas2 bru leh enjoy... hahahahah

Tuesday, December 21, 2010

pelajar bleh kawen..

emm.. kawen b4 abis SPM.. sapa sokong??? mai bc harian metro ni... hehe

kementrian x boleh halang pelajar nk nikah.

KUALA LUMPUR: “Tiada dasar yang boleh melarang mereka berkahwin, tapi jika dia didapati mengandung, maka dinasihatkan supaya berhenti sekolah,” ulas Timbalan Menteri Pelajaran, Dr Mohd Puad Zarkashi mengenai pelajar bawah umur 17 tahun yang bertunang dan berkahwin pada usia muda.

Menurutnya, jika keluarga pelajar terbabit sama ada lelaki mahupun perempuan memberi persetujuan dan restu mereka untuk berkahwin, malah turut disokong kebenaran mahkamah, tiada sebab kementerian perlu melarang apatah lagi tiada perundangan membolehkan berbuat demikian.


Katanya, beliau juga turut yakin isu berkahwin pada usia masih mentah dan berada di alam persekolahan tidak akan memberi kesan buruk kepada pelajar di seluruh negara ataupun mempengaruhi mereka, memandangkan jumlahnya tidak begitu ketara.

“Perkara ini (berkahwin muda) terpulang kepada kebenaran keluarga mahkamah dan persetujuan ibu bapa. Jika peroleh kedua-duanya kementerian tidak boleh berbuat apa-apa termasuk menghalang perkahwinan daripada berlaku.


“Cuma, kalau mengandung kita akan menasihatkan supaya berhenti daripada meneruskan pengajian di sekolah kerana bukan hanya boleh menjejaskan dia sendiri, bahkan turut memberi kesan kepada pelajar lain dan kementerian tak mahu ini terjadi.


“Mengenai sama ada kahwin pada usia mentah ini boleh mendatangkan isu lebih besar, saya tidak fikir begitu kerana sebelum ini ada kes pelajar yang berkahwin, dia bukanlah menuntut di sekolah kementerian tetapi tahfiz. Jadi tak mungkin mendatangkan isu serius,” katanya.

Sunday, December 19, 2010

remaja dibunuh kejam

masyaAllah.. apa la nak jadik ngan dunia skang.. bunuh2 ni cm biasa ja.. smlm masa dok tgk berita kul 8.. remaja 14 tahun dibunuh dgn kejam.. ya Allah.. satu-satu perkara terjadi... td baca berita kt metro..

SMS terakhir

BATU PAHAT: Mangsa pembunuhan kejam yang ditemui kira-kira 100 meter dari rumahnya di kebun sawit di Parit Ju Darat, Tongkang Pechah di sini, kelmarin, dikatakan sempat menghantar SMS nyawanya terancam kepada seorang rakan ketika kejadian, Rabu lalu.

Malangnya, mangsa, pelajar tingkatan dua Sekolah Menengah Kebangsaan Tengku Putra Tongkang Pechah, Siti Mazni Abdul Rahman, 14, gagal memberi lokasi menyebabkan rakannya itu tak dapat memberikan bantuan dan mendiamkan diri.

Nenek mangsa, Mailiah Idris, 62, berkata perkara itu dimaklumkan bapa arwah, Abdul Rahman Hassan, 43, apabila dia mencari anak sulung daripada empat beradik itu sehari selepas dilaporkan hilang.

“Saya ada di rumah ketika kejadian dan Siti Mazni memberitahu ingin keluar rumah untuk bertemu rakan di kawasan berhampiran pada kira-kira jam 5 petang.

“Selepas itu dia tidak pulang ke rumah dan menganggap dia terus membantu ibu bapanya berniaga roti canai di Tongkang Pechah.

“Bagaimanapun, apabila ibu bapanya pulang dan mencarinya, barulah kami sedar kehilangannya dan membuat laporan polis di balai Tongkang Pechah keesokannya,” katanya.

Menurutnya, selain membuat laporan polis bapa arwah menghubungi beberapa rakan dan salah seorang daripada mereka memberitahu, arwah sempat menghantar SMS mengatakan dia akan dibunuh.

Bagaimanapun, katanya, rakannya itu tidak dapat berbuat apa-apa kerana arwah tidak sempat memberitahu lokasi dia berada.

“Kami hanya tahu arwah berada di kebun sejauh kira-kira 100 meter dari rumah apabila sepasukan polis datang ke kawasan itu jam 5 petang kelmarin,” katanya.

Mak cik mangsa, Arina Syairah Muhammad Fauzi, 18, berkata dia bermimpi arwah bergelut dengan lelaki selama tiga malam berturut-turut, sebelum diberitahu arwah ditemui meninggal dunia di dalam sebuah kebun kelapa sawit.

Katanya, kali terakhir dia bertemu mangsa Jumaat lalu sebelum pergi ke Kuala Lumpur bersama rakan sekolah.

Menurutnya, bermula Ahad hingga Selasa, dia bermimpi arwah yang memakai kemeja-t berwarna merah jambu, bergelut dengan lelaki menyebabkannya bimbang dan menghubungi arwah pada Selasa lalu.

“Kali terakhir kami berbual, saya dapati dia ceria seperti biasa menyebabkan saya tidak menyangkakan apa-apa kejadian buruk akan berlaku terhadapnya.

“Bagaimanapun, saya diberitahu dia hilang sejak Rabu lalu seolah-olah mengiyakan mimpi buruk yang saya alami itu, sebelum ditemui meninggal dunia Jumaat lalu,” katanya.

Menurutnya, mereka yang rapat sejak kecil tidak menyangka kejadian itu akan berlaku terhadap mangsa dan berharap pihak berkuasa menjalankan siasatan bagi memberkas penjenayah terbabit.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Batu Pahat, Superintendan Adnan Azizon berkata, bapa mangsa membuat laporan polis kehilangan anak perempuan berusia 14 tahun Khamis lalu dan sepasukan polis menyiasat aduan berkenaan.

“Bagaimanapun, tengah hari kelmarin suspek berusia 15 tahun datang ke balai polis membuat laporan mengatakan dia melihat satu pembunuhan dilakukan seorang rakannya, di kebun sawit di Parit Ju Darat, Tongkang Pechah di sini, menyebabkan kami menahan suspek kedua berusia 16 tahun itu.

“Namun, hasil siasatan mendapati suspek pertama turut terbabit sebelum kami dibawa ke lokasi pembunuhan dan menemui mangsa pada kira-kira jam 5 petang kelmarin,” katanya.

marilah kita sedekahkan FATIHAH tuk mangsa,, al FATIHAH..

i heart u

sakit gigi.. gigi sakit..

huahuahua..
setelah sekian lama sakit gg.. baru aku perasan..


jeng jeng jeng jeng....

gigi2 aku bakal dapat adik baru..
hehhe..
gigi bongsu tumbuh..
patot la sakit x mau2..
cm nk demam..
adeh..

bonjela peneman diri..

paling menyedihkan..
ada ulser berdekatan ngan gigi bongsu 2..
sedih2.. tgk je mknan..
makan ckit2 je..
tp arini aku lahap je..
lama x menjamah makanan..

tadi google2 cari info pasai gigi bongsu ni..
meh la tgk cni. hehe

Friday, December 17, 2010

dulu aku NAKAL

segmen : dulu aku nakal

* Nama sekolah rendah dan sekolah menengah

Sek. Keb.Pasir Gebu 1996-2001

Sek. Men. (P) St George @ SGGS 2002-2006

* Aktiviti ko kurikulum yang korang ceburi

Skpg :: skuad bola jaring n bola baling

Sggs :: skuad bola baling

* Jawatan yang di sandang dulu

Skpg :: penolong pengawas pusat sumber @ librarian.. hehe

Sggs :: pengawas lalulintas

* Nama guru kesayangan korang

Jap nk pk sejenak.. cikgu apa ek plg aku syg.. aku rasa cikgu azlina merangkap cikgu bm + warden ostel dan jgak teacher yeoh.. dh nama pon teacher.. mmg la cikgu bi.. hehe

* Subjek paling disukai dan tak suka ..

Subjek plg2 aku ska -à math.

Subjek plg x ska -à sejarah

* Kawan baik masa sekolah ..

Skpg :: da 3 org.. hehe.. zeila, asiah n olie..

Sggs :: alia, ainil @ enot.. hehe

* Cita cita masa sekolah dulu

Mau jadik pe ek.. cm x dak cita2 ja.. haha.. rasanya nk jadik cikgu…

* Artis feveret masa sekolah dulu ..

Sapa ek.. emm.. dl minat XPDC n spider.. heheh

* Perkara yang paling tak dapat dilupakan masa sekolah

Mak bapak kna panggil oleh ckgu kelas… dpt markah demerit bnyak sgt… heheh

* Jika dapat kembali ke zaman persekolahan , apakah yang ingin korang lakukan ..

Nk belajaq rajin2.. hahha.. nk bg result gempak.. kuang2

* Ceritakan kenakalan yang tak dapat dilupakan sewaktu sekolah dulu ( tak kurang 100 patah perkataan )

Dulu suka kuar dr asrama + skolah tnpa kebenaran.. org kta fly.. klu x ska kt cikgu, ponteng kelas.. dok dalam surau.. *cik enot ingt x?? heheh** keje skolah lg la.. x penahnya nk siap.. klu siap pony g cikgu ska mintak suwuh anto n cikgu yg agak garang.. klu kt asrama tu.. x penahnya nk turun prep petang.. tdo je kejenya.. bila cikgu wat spot check.. bru la tergedik2 trun.. insap 2 ari je… hehe..

Klu nk cita 2.. panjang.. hehe.. tp dh di shortkan.. hehe.. klu da cikgu2 aku yg baca.. mintao maap ye.. hehhe..


Thursday, December 16, 2010

lasa o0o0o laksa...

salam sejahtera sy ucapkan kepada hadirin dan hadirat sekalian...
.......................tet........................

wat ayat skema x leh blah tol.. ish3...
harini.. dengan ketangkasan kinah..
sapat menyiapkan menu yg sy teringin..
teringin sesangat..
sy teringin laksa...
sbb ari2 sy da baca entry akak LM..
mmg menahan je air liur..
pantang dengar pasai laksa.. trus keinginan memuncak..
slmt la mak sgt2 memahami kehendak n keinginan anaknya..
dia membeli ikan yg sgt2 bnyak..
mmg la cm nk marah je.. sbb kna siang ikan bnyak..
pas2 mak ckp nk wat laksa..
sy siang ikan smbil senyum2.. heheh..
mmg semangat la..
sy buat sendiri tnpa bntuan dr mak..
takut nk buh garam bnyak2..
takot masin..
klu tawar x pe.. leh tmbah garam..
klu dh masin.. x laku la laksa sy. hehe..
bila dh masak.. pe lg.. merasa la..
mak pon blik.. tros mak mkn..
mak kta tawar...
so my answer is....
"tambah la garam.. sj ja bg tawar ckit.. mak kn darah tinggi.."
jawapan agak selamat n mengancam..
haha.. okla..
sesapa yg nk rasa laksa cik kinah..
mai la mkn.. jemput2.. hehe

ehsan en google..
kmera sy maseh ilang..
bak kata mak
"ilang dlm simpanan"




Tuesday, December 14, 2010

zaman molek2..

hahah.. tgh syok2 kemas..
tetiba terjumpa sumting... hehe..
kad pusat sumber..
padahal x penah gna pon kad ni..
x sangka lak jmpa.. hahah..
da lg 1 menda yg jumpa..
tp x leh nk upload..
kmera still menghilangkan diri..
haihh....


bajet cumil je..

klu la muka skang still cm dl..
suci bersih dr serangan jerawat.. hukhuk..

bila rasa gembira...

time boring2.. cmni la jadiknya.. heheh..
bajet cm cun...
hampeh tol la cik kinah ni.. heheh...

control2.. eheheh

:: prof kinah rizkiey ::

mental ckit.. hahah..

haha.. mmg gni la dikala boring2..
haha.. emosi pon makin2 sehat..
makin2 gumbira.. waawawa..
i'm happy rite now..
let's happy together...
weeehhhoooo...


Sunday, December 12, 2010

Saturday, December 11, 2010

hujan & sabtu.

hari :: sabtu
tarikh :: 11/12/2010

harini... haih2.. mcm2 perkara berlaku.. cm besa.. bgun tdo x la seawal mna.. memalukan je ank dara bgun lewat.. lewat x la smpai tgh ari.. stkt kul 8-9 je.. hehhe... emm.. tambah2 hujan lak.. lagi2 la sedap tdo.. sejuk je... tarik selimut... sambung tido.. kroih.. kroih2...

ok2 suda bgn.. menghirup udara segar.. hehe.. pas2 mandi.. siap2 nk g anto kak cik blik ostel dia.. arini la yg nk kna p perlis.. wat praktikal.. aku pon bulatkan semangat tuk anto dia.. ujan dok renyai2.. aku suwuh kak cik yg bwak moto.. blik mmg aku yg kn bwak moto.. hehe.. bernas pnya idea.. nmpaknya otak aku x la beku di sebabkan ujan.. haha

pas anto aku singgah petronas jap pas2 trus blik.. x teros gak la.. da la jgak layan corner.. hahah.. .. x leh nk rempit.. ujan.. jalan licin.. aku ni takot ckit sbb dok dgr mcm2 jenis xcdent.. aku pon cuak la.. bukan stkat cuak.. dh ketut sgla urat2 dh pon.. heheh.. lgpon aku ni pemandu berhemah.. aku dh pkai double baju.. tp still dok rasa sjuk.. mayb aku kna tmbah lelemak kot.. bak kata org.. sejuk sampai ke tulang.. x yah traffic lite dh.. trus je dia msok ke tulang.. meraban lak aku..

mak pesan beli gulai kt tok, prepaid, & i-talk.. aku pusing2 tgk semua kedai ttp.. aku pon trus blik.. pas2 nmpak kedai yg dekat umh ni bukak.. aku pon p la beli prepaid ngan i-talk.. gulai x beli lg sbb kedai x sempat masak lg.. awai lg.. aku blik je.. dlm dok berangan.. tetiba terasa cm ujan lebat kt aku ja.. nah.. keta langgaq air.. abis basah.. mmg dasar kancil.. beso ckit ja dr aku.. t klu aku bwak hilux.. aku langgaq ang blik.. haihh...

sampai umh tros salin bj.. bkak laptop.. layan je.. pas2.. kuaq bli gulai.. b4 aku bgn td.. mak aku p bendang.. amek upah menanam.. tau ka apa 2 menanam.. paham2 jalah.. hehe.. masa dia dok jalan2 nk berteduh.. terpelecok.. naaa.. kn dh ceme lutut 2.. adeh.. jatuh saham mak aku.. n skang ni dh tdo.. x than pnya sakit.. sian mak aku..

k la.. aku pon rasanya cm nk tdo.. e2 jelah cita arini.. hhaha.. tq sudi membaca..

anugerah @ award


wah2.. dpt award khas from syedgraphix..
thanx ye.. :)


Friday, December 10, 2010

insan itu..

selalu org tnya...
napa mlas belajo?? nk idop susah ke??

selalu org tnya..
kna x mo balajo?? nk keja apa nnt??

aku pon terpk..
klu semua org bercita2 nk jadik doktor, cikgu, n kerjaya yg bagos2..
n ada jgak yg terpk nnk jadik PERDANA MENTERI...
n x da sorg pon cita2 nk jadik petani, nelayan, tukang kebun, penyapu sampah...
betul.. e2 hnya cita2..

bila dh jadik pekerja tetap di sawah mahupun laut mahupun tandas2 awam..
mesti akan ada org berkata..
mcm ni la klu dh malas belajo..

penah x kita berpk..
klu semua org berjaya..
semua org kerja hebat2..
kemungkinan x kan ada sorg pon yg akan jadik pembersih tandas dll..
plg mendukacitakan.. insan2 yg kerja2 ginilah yg org slalu rasa tersisih..
ada pula anak yg rasa malu..
malu ada ibubapa sebegini..
adakah perlu ada perasaan ini??

adakah hina bekerja sebagai nelayan, penyapu sampah, pengangkut sampah??
adakah jijik mengaku mereka sebagai ibubapa??

fikir-fikirkanlah wahai manusia..
sekian..





dimana kamu??

adeh.. sakit pala dah ni...
mana la kamu menghilang..
sy dh tersangat2 rindu dh ni...
hnya kamu yg sy syg..

dh 4 ari dok carik x jmpa2 jgak..
mana ni..
dh x dak idea nk carik kt na dh..
sedih sgt2..
ohh kamera...
muncul la..
sy dh x larat nk memunggah dh..
huhu...
jumpa la..
x kn ni petanda nk kena bli baru??
x pon da sesapa nk belanja sy kmera baru??
heheh

ni kmera sy yg ilang..

yg ni sy nk... belikan.. hehe


Thursday, December 9, 2010

anger @ marah


syukur2.. harini lbih bek dr smlm..
guling2 aku smlm pnya sakit pala.. adehhh..
ari ok la udah lega.. ALHAMDULILLAH..

topic for today is anger...
marah2.. manusia x lari dr marah.. betoi x?? yela kot k..
tp da org cepat marah cepat je cool..
susah marah tp bila dh marah susah nk cool..
aku penah baca 1 buku ni..
disababkan sudah lama.. *ingatan jangka panjag aku ni low ckit..
paham2 jelah.. ok2.. aku cuma nk share Saham langkah2 yang perlu dihadapi bg menghilangkan rasa marah...

1. mula2 perlu rasa malu dengan Allah dengan tindak tanduk kita. Allah segala perlakuan dan sikap biadap kita.

2. apabila datang rasa hendak marah, ingatlah kita ini hanya manusia yang hina.

3. banyakkan berdiam diri dan berdoa kepada Allah supaya Allah selamatkan kita dari sifat marah

4. hendaklah ingat kesan daripada sifat marah itu. ia mungkinj membawa kepada permusuhan dan membalas dendam daripada org yang anda marahi.

5. cuba bayangkan betapa buruknya rupa kita semasa sdg marah. ia lebih buruk daripada perlakuan seekor binatang apabila kita dalam keadaan marah.

6. apabila dtg marah, banyakkan membawa ta'awwuz iaitu A'uzubillahiminashshyaithanirrajim kerana marah itu dtg dari syaitan.

7. apabila marah sedang memuncak, ambil wuduk kerana wuduk dapat menenangkan api kemarahan yang sedang membara.

8. kalau marah tidak dapat hilang dengan membuat seperti diatas, hendaklah tido. ini kerana ia dpt meredakan perasaan marah apabila bangkit daripada tido.

9. tauhid kita perlu tepat. setiap sesuatu itu datang daripada Allah dan akan kembali kepada Allah. kenapa perlu marah.

10. apabila kita bersalah, kita x suka org memarahi kita. begitu juga dengan org lain yang melakukan kesilapan. mereka juga tidak suka dimarahi. tegurlah dengan lemah lembut dan kasih sayang.

11. lastly, apabila marah dtg, sedangkan kita berdiri, duduklah. apabila duduk, maka bersandarlah INSYAALLAH marah akan mula reda...

ok e2 je.. penat menaip.. hehe.. hope bila anda2 semua marah.. pilih la salah satu cara yg paling berkesan.. klu sy.. menda plg berkesan ialah TIDO.. hehe.. ok.. tata..

Wednesday, December 8, 2010

JOM MAIN SUDOKU CONTEST BY LUFFY


wlupon x kna tag.. tp nk join jgak.. hehe.. leh la ye..
cm bez je.. hehe..
emm..

jom la sesapa yg ska men sudoku..
join contest en luffy nih..
hehe..
ok lah sy tag cik alia..
arini bday dia.. ni la adiah dia.. jawab ye cik alia..

Monday, December 6, 2010

gila HARTA

salam..
jari jamariku makin menggila..
makin rajin bampaknya.. harini ja kot..

bnyaknya duit...

ok2.. kembali kepada tajuk...
harta.. duit.. n mcm2 sgala yg berkaitan la...
sapa yg x mau kn2..
skang yg jadik isu...
aku pelik.. napa sebab harta benda dr mak bpak.. nenek moyang..
nk gaduh2...
klu x dak suma2 ni.. mestri x gduh2 kn..
haih2.. e2 la di kata kan manusia..

bygkan....
aku da tanah... **aku ni jutawan** hihi
tanah aku berbidang2.. hehe
bila aku dh tua..
aku pon niat la nk pas kt ank2 aku yg 4 org nih..
tp malangnya anak laki aku dh mati..
da anak pmpuan2 ja..
tp x pa...
cucu2 plak dok desak2 aku ubah nama...
aku pon ubah la nama aku p nama anak2 aku..
suma tanah da nama suma nama anak2 aku..
aku cuma nk depa kngsi2.. bukan aku nk bg hak milik kekal kt depa2 nih..
tp kegilaan harta dh ternampak..
aku x mati lg pon..
susu2 aku dh dok marah2..
ada yg x puas ati la..
dlm ati aku ALLAH ja yg tau..
ok2.. aku cuba pk positif.
tetiba...
anak aku yg sorg lg mati sbb da penyakit..
tinggal 2 org ja..

1 ari cucu aku anak kpd anak aku yg baru mati ni mai..
tertanya2 gak aku..
bertaun2 aku sakit x penah2nya dia nk mai tetiba cmni..
rupa2nya mai sbb da motif..
mai nk mintak tuntut tanah mak dia..
mmg la dia layak..
da prob is dia nk bolot kt dia sesorg..
lg 1 prob.. aku ni x mati lg.. mak dia mati awai dr aku..
ptot kah??
x hormat aku langsung...
klu dia kta ckit2 aku x kesah.. ni sampai nk sekat2..
nk bahagi2..
adeh..
dey.. lu pkir la ckit...
aku dl x keja apa.. beli tanah ni ingt nk bg anak2 aku senang..
skang aku yg x senang..
makan makin x lalu..
dlm ati aku... mesti depa2 ni dok doa aku mati cpt2..
dh nmpak2 dh..
sblm aku mati pon dok pk harta.. harta..
t au mati ntah2 anak2 cucu2 aku ni bermusuh2..
klu x dak hrta kn bgos..


ok la cita aku...
aku di atas bukan aku...
aku muda lg.. bukan nk kta tanah...
sehinggit pon aku x dak.. heheh..
aku cuma tgk keadaan dunia skang ni...
YAALLAH.. mohon dijauhi golongan2 gila harta ni..
mohon dijauhkan dr diri kami sendiri...
mohon keredhaanmu..
amin2...




~~ ngok SYG~~

kiNah riZkiey
melly ft baim ---> catatanku
(Melly) Awan Awan Menghitam Langit runtuhkan dunia Saat aku tahu ternyata akhir ku tiba (Baim) Mengapa semua menangis Padahal ku selalu tersenyum Usap air matamu Aku tak ingin ada kesedihan Reff : (melly) Burung sampaikan nada pilu Angin terbangkan rasa sedih Jemput bahagia diharinya Berikan dia hidup (Baim) Tuhan terserah mau-Mu Aku ikut mau-Mu Tuhan Ku catat semua ceritaku Dalam harianku